SK KERTEH, 24300 KERTEH, KEMAMAN, TERENGGANU


BP myscience e-Zone 2010 Challenge

SEMBANG SAINS 2010

Sunday, July 25

Carbon Challenge @ SK Kerteh

Pihak BP myScience telah berkunjung ke SK Kerteh pada 21 Julai 2010 yang lalu. Kedatangan pihak BP telah disambut baik oleh beberapa orang guru dan 45 murid yang mengikuti Carbon Challenge. Banyak aktiviti yang telah dijalankan pihak BP myScience bersama murid-murid.

Antara aktiviti yang dilakukan ialah pembelajaran secara interaktif, kuiz berdasarkan pembelajaran interaktif, perbincangan kumpulan, persembahan kumpulan dan 'Solar Kit".

Syukur kerana aktiviti yang dilakukan berjalan lancar sepanjang program. Tetapi, ada kejadian yang tidak diduga terjadi semasa aktiviti dijalankan iaitu terdapat kebakaran kecil di luar kawasan sekolah. Kebakaran kecil tersebut melibatkan bekalan elektrik terganggu. Maka, masing-masing yang terlibat dengan aktiviti dalam kepanasan dan tidak selesa. Namun, aktiviti yang dikendalikan oleh pihak BP myScience amat menarik. Walau terdapat masalah, ia tidak mengganggu konsentrasi murid-murid. Apa yang menyeronokkan lagi apabila pihak BP myScience menyediakan hadiah untuk persembahan kumpulan yang menarik. Jadi murid-murid bersungguh-sungguh melakukan yang terbaik semata-mata untuk mendapatkan hadiah.
































0 comments:

Post a Comment